Faim et soif

Jag försöker hålla en linje i den mat jag äter. Absolut inga dieter eller konstigheter. Utan mat blir jag en sur en.

Det jag försöker vara trogen är att äta så ren mat som möjligt. Så mycket som möjligt som jag plockar eller odlar själv. Så mycket ekologiskt som möjligt.  Jag lagar all mat från grunden, få halvfabrikat och inga smaktillsatser.

Jag köper aldrig take away-mat, antingen lagar jag själv eller så äter jag ute.

Just nu är det nypon som är min passion. Gott, nyttigt och bra mot onda leder och andra inflammationer. Köper torkade nypon och gör mjöl av. Kokar världens enklaste nyponsoppa- nyponmjöl, vatten citron o honung. Det blir kalasgod frukost. Jag har också plockat nypon och gjort puré som ligger i frysen

Annars var ju höstens passion att göra äpplemos. Så goda äpplen, så lätt att göra. Just nu är kylen full och jag delar ut äpplemos till höger och vänster.

Just nu läser jag bloggen Food pharmacy om mat som hjälper kroppen. Grymt spännande och intressant

20161007_150113

En kommentar

  1. Hej! Jag vet inte om du fortsatt läser kommentarerna på din blogg men jag såg en bild på den gamla soffan du fått av din mamma (den med fåglarna). Tänkte höra om du har kvar den och om du vill sälja den? Du hade tapetserat om den förstod jag men är orginaltyget kvar? Med vänliga hälsningar, Babak Badri, du hittar mitt mobilnummer på http://www.hitta.se

Lämna en kommentar