Freaking cold and bloody hot

Idag är den dag jag insett att jag är gammal. Fan så gammal. Vaknar under natten med den första riktiga vallningen. Genomsvettig, mardrömmar och gråtfärdig. När jag vaknar är det första jag hör på radion att det är Klimakteriets dag… Nähä….

12935000_259139171091034_733699966_n

Till läkare. Undersökning av knät. Atros… hur låter inte det som om jag var 90 år. Slitna brosklager efter 30 år av krossade knäskålar. Medicin, röntgen och sjukgymnastik. Men det blir inte bra tills dess att man byter ut knät. O det är lite risky.

Förra veckan hände något som händer ovanligt sällan. Någon kom igenom mitt skal. Min kloka väninna säger att det var för att han var 20 år yngre o att han bor i Holland. Då var det riskfritt att öppna upp.

Kommentera

