Calme et Colère

arg_79606941_156676024

Idag slog det mig… jösses så vuxen jag blivit. Jag kan hantera min ilska. Låter den inte ta överhanden men inte bli en mes. En intressant och självhöjande känsla.

Jag jobbar ju med tyskar. Och jag jobbar på en huvudkontorsfunktion. Mitt senaste projekt är att integrera en lokal process i det lokala tyska bolaget. De skall göra samma sak som alla andra bolag gör. Låter ju bra o smart eller hur. Vi har planerat och projekterat i 18 månader. Budget fick jag i veckan. Då skriver nån tantaluring ett brev om att det inte är bra. Trots att vi pratat, workshoppat, delat med oss planer under det senaste året.

Jag blev naturligtvis skitarg. Jag hatar när de för ett gerillakrig. Visst – jag vet att de inte vill vara med men att sinka är falskt och fegt. Jag ringde min assistent o muttrade. Kollade lite fakta. O sen när jag hade möte med de berörda var jag trevlig o planerade men vek inte en tum. Det gick så bra att assistenten ringde o sa – fasiken va bra.

Kontrollerad ilska. Inte skälla, inte förnedra men fan inte ge sig. Mitt nya koncept:-)

Kommentera

