Hemgjort och fabriksproducerat

delbarestivale

Som vanligt får jag husmorsanfall under hösten. Jag har skördat basilikan och frusit in en massa pesto. Jag har plockat äpplen och kokat äpplemost en masse samt torkat äppleringar. Plommonconfit, jordgubbsmarmelad och nyponpuré. Torkat lagerblad och frusit in rosmarin

Jag när en dröm av att bli självförsörjande. Kanske är det så jag skall leva mitt liv på en liten gård fylld med äpplemos i vackra burkar. O jag går omkring och ser ljuvlig ut i rutigt förkläde.

Kommentera

