Nach oben nach uten

belive

Vad är det som gör att vi har vissa knappar som när det trycks på gör att vi reagerar på invanda sätt.

Igår var en sådan dag när två av mina största knappar trycktes in. Det gav olika reaktioner. Undra vad det är som gör mig att reagera som jag gör. Jag säger inte att det är fellaktiga reakltioner men jag vill förstå varför.

Kritik.

Tyska tanterna klagar på det jag gör. Vi har naturligtvis olika åsikter vilket för mig är naturligt men inte för dem. Varför kan jag itne ta kritiken som att vi har skilda åsikter. varför blir jag sårad. Vad är det för behov vi fyller med att vara duktiga. Vad är det som skiljer de flesta kvinnor från de flesta män. Män som oftast har lättare att ta kritik som en sporre eller att konstatera att den som ger kritiken är en fähund, en idiot som inte fattar sitt eget bästa. Men jag reagerar med tårar.

Jag blir glad av någon säger att jag ser söt ut eller att jag har gått ner i vikt. Varför är det viktigt. Att jag är klok, analytisk och jävligt allmänbildad skrattar jag bort som trams. Men när nån säger söt blir jag koketterad.

Kommentera

