energy and laziness

åska

För tre veckor sedan slutade jag med anti-depressiv medicin. I 3,5 år har jag ätit men den senaste tiden har jag insett allt mer att det var en trygghet i medicinen mer än den hade någon symptomdämpande effekt. Så då bestämde jag mig för att sluta. När jag började var det en förutsättning för att överleva- ångesten var så stor att jag inte kunde hantera livet. Men det är bara en symptomdämpare, ingen botare. Botaren för mig är terapin men utan medicinen hade jag aldrig kommit dit.

Nu är det tre veckor sedan och jag börjar känna av effekterna. Och allt är bara till det bättre. Jag sover inte så mycket, jag har mer energi, orkar göra fler saker – ja tillbaka till den Mia som jag egentligen är och som jag vill vara. Jag vet att många njuter av att vara obokade, göra saker ad hoc och inte ha några planer. Men sån är inte jag. Full almanacka, massor av engagemang coh planer gör mig glad.

Att ha semester i en solstol, att vara hemma en hel helg… det är för mig helt förkrossande tråkigt. Jag har alltid haft dåligt samvete för att jag är sådan när alla säger- du måste vila på semester, du måste ta det lugnt. Men nej det måste man inte alls, en vuxen kvinna  kan följa sin egen intre röst

Kommentera

