Ab vs uppsamlingsheat

Lite uppsamling av helgen som gick

En av konstnärerna vi besökte på konstrundan var Michael Paillard. Lite ovanliga skulpturer men precis sådant jag gillar. Även om dessa var aningens skrämmande:-) Skulpturerna heter Rara syster….

Påskmaten blev mycket bra. Fredagens pulled beef (recept kommer senare) var en höjdare. Serverade köttet med en grekisk sallad, tunnbröd och tzatziki. Lördagens påskmiddag hade lite annan utformning men fortfarande god

En av sysselsättningarna under helgen blev att göra skojiga tester. Vädret var ju inte gjort för golfpselande. Vi gjorde Myer Briggs- ett test för att definiera personlighetstyp.Något som man använder mycket på managementutbildningar för att lära känna sig själv. Nästa test var en sk Dosha-test för att utröna vilken kroppstyp man är. Inom ayurvedan finns det tre kroppstyper- vata, pitta o kapha. Jag framstod som om pitta-beskrivningen var gjord efter mig…

Sista testet var det roligaste. Vilken är din egentliga ålder? Jag startade på mina 48 år och avslutade som en glad 37m,5-åring. Vilken tur att jag skall umgås med mina unga vänner på fredag. Och att jag är inbjuden på 35-års kalas….

Kommentera

