Ab vs evig kärlek

Grattis på alla hjärtans dag. Jag hoppas dagen består av varma kramar och blöta pussar.

För mer än så behöver man inte. Reflekterade lite över det när jag hörde att Whitney Houston dött. Vacker som en gudinna (åtminstone i tidiga år), en strupe av guld, framgång… ja allt det där vi strävar efter. Men ändå så var hon så ensam att ingen vän kunde rädda henne. Att längtan efter flykt i droger var så stark att den var starkare än kärleken till sitt eget barn.

En av mina stora favoriterlåtar kommer från henne- Your love is my love. En sång som sjöngs på mitt bröllop. (Man skulle kunna säga att hon är lika död som mitt äktenskap.. men det gör jag inte*s*)

Kommentera

