Ab vs uppförsbacke

Dagens låt blir en Lars Winnerbäck sång… det trodde jag aldrig skulle hända. Han tillhör ju inte mina favoriter precis

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
 Det kan va så förfärligt, det kan va så bra
 Om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
Det kanske var pundigt, det kanske var bra

Men det snurrar mycket nu. Har minskat medicinen med 2/3 och det märks. Jag sover inte, gråtattackerna kommer allt oftare och ångestklumpen växer. Jag känner ingen glädje eller inspiration. Svårt att koncentrera mig. Ibland, inte alltid.

Det finns två scenarion– ett är att det är avtrappningen som gör det. Att det är ett övergående stadium. Precis som många får när de börjar med medicinen. Eller så har jag bara skjutit upp läkandet med medicinen. Den har inte botat bara tagit bort symptomen och det sjuka finns kvar. Då skall jag alltså försöka reda ut det…

 

Kommentera

