Ab vs trevliga kvällar

Igår blev det ett besök på en av Göteborgs trevligaste krogar. Den heter Puta Madre (inte ett namn att berätta för spansktalande vänner…) och är inredd som en bordell i Havanna på 30-talet. Hur snyggt som helst och kanongod mat. Lite mex-mat noveau. Och grymt goda drinkar.

Där träffade jag några vänner från Suburbia för att planera nyår. Temat blir glitter. Maten klassisk. Mitt ”lag” ansvarar för dessert och dukning. Jag tror jag skall knycka desserten från ICA:s Buffé- en pyramid med moussefyllda petit chouxer. Dukningen kommer att gå i svart o guld. O så tänkte jag göra masker till alla- lite glittrande masker med Venedigkänsla. Men efter som vi är 20 stycken kanske de inte blir så avanserade.

Kommentera

