Ab vs hemslaveri

Idag har jag julstädat och putsat alla fönster. Allt före 0815…

Jag öppnade dörren för fönsterputsaren som kom 0730, klara 0750. Det är skillnad mot när jag håller på en halv dag.

 Städerskorna kom 0800. Det var bara att lämna nyckeln till dem o gå till jobbet. Håller tummarna för att hemmet ser fab ut när jag kommer hem ikväll.

Helgen har varit varierande. Jag återkommer med rapportering om lördagens underbara julkalas. Återkommer också om magvärken och gårdagkvällens fika med exmaken. Mer funderingar kommer.

Veckan består av Tyskland. Åker i morgon och hem på lördag. Då är det skönt att kunna leja bort hemfixet

Kommentera

