Ab vs avsaknaden av julfeeling

 

 

I helgen som gick gjorde jag och en väninna en utflykt till Ljungkile. Första stoppet blev Resteröds outlet. Resteröd är en trikåfabrik som funnits sen 40-talet. De har fortfarande kvar produktionen av långkalsonger men numera finns det även en designerdel. Förutom det har de även tantkläderna Kriss. Vi kollade igenom allt ink tyger och garn men hittade inget spännande. 

 

Precis utanför Ljungkile finns Kärrstegens gård. Ett pryttelbutik med så mycket saker att man svimmar. Förutom det finns blommor, delikatesser och ett underbart café. När vi var där inleddes deras julmarknad men med grått väder, tio grader varmt och en Mia som inte ser fram emot jul speciellt mycket gav det inte så mycket.

 

 

Fast tomten lyckades skrämma mig rejält. Såg ju att det stod en tomtedocka. Det jag inte såg var att tomten som satt ner var levande. Tjohooo som jag hoppade när tomten pratade med mig:-)

Kommentera

