Ab vs instant X-mas

Inte för att det är vinter men det är åtminstone lite kallare. Passade på att planera två skidresor- en till Schweiz i januari och en till Sälen i februari. Kanske var det därför adventsstämningen gjorde sig gällande. Eller för att det droppat in massor av trevliga kalasinbjudningar för november och december- julmys, pyssel, party… niceOm man behöver lite instant julstämning ber jag att få rekommendera aromatisk tintur/glöggessance från Apoteket. När man skruvar av korken så sprider sig julstämningen genom ett andetag. Med hjälp av essancen gör man den bästa glögg- sötar den så mycket man vill och det går utmärkt med vin eller alkoholfritt alternativ. Pimpa med lite pommeransskal så blir det perfekt enligt mig.

Förra året var det otroligt viktigt att jul blev stämningsfullt. Jag ordnade kalas och pyntade så det stod härliga till. Allt för att det inte skulle kännas torftigt att vara ensam. I år har jag vant mig och det känns inte lika viktigt. Jag har inte ens funderat över julkalas- kanske ett friskhetstecken

Kommentera

