Ab vs partypinglan

För en stund igår försvann den medelålders Ab och en partypingla tittade ut. Det var kalasdags i Suburbia. Mitt lag var fantastiskt trevligt. Bilen var grymt snygg. Och för första gången fick jag vara finklädd på ett av dessa kalas. Inga hawaiiskjortor, second handkläder eller för små ryska t-shirts.

Det slank ner rosévin, champagne och mer vin. Jag var onykter men på ett strålande humör. Så många som hälsade o sa att de saknat mig. Massor av kramar och vänliga ord. Och många kommentarer att jag såg strålande ut. Och jag tog till mig berömmet.

Hälsade för första gången på exmakens nya sen hon blivit exmakens nya. Vi pratade inte, nej det hade varit för mycket men jag nickade o sa hej.

Jag dansade så fötterna blev trötta men åkte hem vid elva. Då hade vi ju partajat i 11 timmar… Nöjd med mig själv.

Kommentera

