Summer in the city

Vilken helg jag har haft! Ibland har jag ju förmånen att lämna vardagen och komma in i situationer som inte är de vanliga. En sådan stund har jag haft nu. Och hur många bilder har jag tagit tror ni… inte en enda trots både telefon o kamera med mig…

I fredags jobbade jag som vanligt i Frankfurt. Stannade kvar på fredagskvällen för att flyga till Stockholm lördag morgon. Jag var inte allt för fräck när klockan ringde 0520. Fördelen var att jag checkade in på mitt hotell i Stockhoilm klockan 11. Jag bor nästan alltid på Clarion Sign numera och gillar det hotellet mycket. Igår passade jag på att utnyttja och njuta av de fördelar hotellet har. Det var 27 grader och sol över stan så jag satte fart mot takterrassen. Badade i den varma poolen, solade, badade bastu och njöt i ett par timmar.

Hann med lite lunch innan dess att det var dags för make up på Bodyshop. Så nöjd jag blev, Såg grymt bra ut … om man får säga så… Svidade om till min nya långgklänning, snitsade till håret o såg rätt grym ut med solglasögon:-)

Vilket party det blev. 100 personer, champagne, familjens barn har ett band som spelade vid minglet. Sen blev det grym middag. Hade fantastiskt trevliga bordsgrannar, åt god mat, drack riktigt bra viner. Eftersom det var disputationsmiddag blev det många tal. Och bra tal. Disputanten själv är en talare av klass, hans mamma är skådis och har verkligen talets gåva och professorerna hade verkligen lagt sig i vinn att  göra roliga insatser.

En och annan Säpoagent fanns det också eftersom det var en minister med på middagen.

Sen blev det ett liveband med röj, många danssteg och par drinkar innan jag promenerade hemmåt i natten.

Frukost på hotellet med min bästis, Jag äter aldrig frukost när jag bor på hotell men nu var det trevligt med sällskap. Vi hann med en sväng till Djurgården för Waldermars udde. Lars Wallins kläder var på utställning så jag suckade över en o annan vacker klänning. Fast jag är verkligen nöjd med min nya långa.

Nu är det dags att åka hem. O sova på tåget. I morgon överraskningskalas för 50 åring och sen är det Munchen resten av veckan

2 comments

Kommentera

