Trans mongolian

Efter sju dagar klev jag av i Peking. Från tysta skogar i Sibirien och tomma stepper i Mongoliet kom jag till en kokande gryta. 35 grader varmt, trafik från helvetet och massor av människor. Och jag älskade det. Den galna arkitekturen med skyskrapor blandat med gamla hutonger. De rara människorna även om vi inte kunde förstå varandra och historiens vingslag som hängde över.Jag hann med Kinesiska muren, Förbjudna staden, Minggravar och Sommarpalatset. Jag var på teprovning och matlagningskurs. Jag såg qIgong en tidig morgon i en park. Det enda som jag inte klarade av var shopping- när jag var på en marknad började jag blöda näsblod av stressen… Däremot sydde jag upp kläder- fem skjortor, en kostym, två korta klänningar, en långklänning och en kappa. Min kollega hade tipsat om en skräddare som var kanonbra. Jag tror jag betalade 4000 för allt inklusive material.

Och så njöt jag av manikyr, pedikyr, ansiktsbehandling och fotmassage. Jag tror jag hann med tre besök på mina fem dagar. Så underbart. Testade threding… att ta bort hårstrån med en tvinnad tråd. Effektivt… o lite smärtsamt.

Kommentera

