Bara livet som går

Det är lite rörigt. Jag har inte kontroll över mina känslor. Som jag tidigare berättat känner jag inte så mycket- ingen sorg men ingen glädje. Men något finns där och just nu pyser det ut i sömnen. Jag sover inte, drömmer mardrömmar och vaknar kallsvettig varje natt efter att ha sovt några timmar.

I natt somnade jag inte utan låg och vred mig. När jag väl somnat vaknade jag med ett ryck- mardröm där ex maken viskade hårt och elakt i mitt öra ”aldrig aldrig mer”. Somnade o vaknade 0330, 0415, 0545….

Men jag har en massa roligt också. Trevlig tur genom Europa, bra respons på jobbet, fantastisk middag i lördags med härliga vänner. Plötsligt hade jag lärt känna två nya kvinnor- nu väntar golfspel och Frankrikeresa. Förhandlade mig till mer semester förra veckan.  Så livet är inte trist, inte spännande men inte hemskt.

Nu ger jag mig av igen idag men bara två dagar. Sen skall jag träna vilket gör mig trött. Och så skall jag börja hos en ny psykolog. Det är dags att gå vidare från sorgen som jag bearbetat med min terapeut till att prata med psykolog om framtiden.

Kommentera

