Inget

Jag funderar på vad jag tänker på, om jag tänker överhuvudtaget. Det gör jag ju naturligtvis men väldigt, väldigt ostrukturerat. Det är inte så mycket om exmaken faktiskt, det är ju en befrielse. 

Här kommer några nerslag i hjärnbalken

StudentF– träffade honom i torsdags och fikade lite. Pratade om liv och studier. Äntligen har han börjat våga tänka tanken att inte studera vidare. Han har ju inte varit speciellt framgångsrik. En av de saker exmaken o jag var helt oense om där jag tyckte vi skulle uppmuntra F att göra andra saker- resa, jobba, våga att inte gå i sin fars fotspår. nu är han på väg. Skickade mess till honom och tonårs A efteråt att jag saknar dem så mycket. Skall exmakens nya ta över min roll som extravuxen??? Det skrämmer mig så mycketBagels-åkte hem till goda vänninan fru J i lördags. Vi hade en heldag i köket. Bakade bl a bagels och nu förstår jag varför man köper dem. Först var det en deg som jäste i tre timmar, sen gjorde man en till och blandade ner den förta. Så jäste den en timma. Den rullade man små korvar av degen, jäsa fem minuter, rulla till längre korvar, jästa 45 minuter. Koka bröden, torka av o sen in i ugnen… Men det blev massor av prat om livet och en hel del champagne. Vi planerade Falsterbodagar i påsk, matlagning på Swedish taste och golf till våren. Det är bra dagar.

Ensamhet– Lina frågade mig vad som skrämmer mig. Jag vill ju inte ha tillbaka exmaken, det är ju en sak som är säker. Det är ensamheten som skrämmer. Att tonårsA och studentF inte kommer vara mig lika nära (även om man  kan konstatera att studentF inte slagit sin mor en signal på två år…) Att inte vara behövd, att inte bli sedd på med älskande ögon.

Kommentera

