Magkänsla

31 oktober skrev jag det här. Om magkänslan jag haft. Och nu är det bekräftat, exmaken mejlade just att han börjat dejta en ny. Hans bästa vän, hon som var hans ”bestman” när vi gifte oss. Det som jag känt sedan länge. Hon har aldrig gillat mig. Jag har alltid haft en dålig känsla när han varit där. Hon har alltid tackat nej till inbjudningar från mig, aldrig bjudit in mig.

Och nu är de ett par. Kanske kan det ge mig en förklaring till att han gav upp, att jag inte dög, att vad jag än gjorde inte räckte till.

4 comments

  1. Aj aj aj, det var väl inte det du ville höra. Men då vet du att det inte berode på dig. Han hade ju redan ”valt”.

    Du vet var jag finns!

  2. jag vet inte vad jag ville höra- att det skulle finnas någon ny var ju ingen överraskning men jag tror att jag känner svek. De har varit vänner i 30 år. Det som känns mest att vår period på något sätt bara blir en parantes-

Kommentera

