Fan fan fan

Jag vet att detta börjar bli tjatigt och jag är ledsen för det men det tar upp stora delar av min tankeverksamhet. Om ni anar så jag önskar att det inte vore så- att jag njöt av livet, roade mig med hjärtat och klarade av att hångla friskt. Men jag gör inte det, jag trillar ner i min jävla grop igen.

 I måndags var det åtta år sen ex maken o jag träffades första gången. Alla härliga minnen av den första tiden fladdrade förbi, kanske mer rosa än de egentligen var. Eftersom jag är historieberätterskan blir ju sagorna ur mitt perspektiv. Detta följdes av tisdagens födelsedag som gjorde mig ledsen.

Jag hatar att vara så här. Ledsen, sårbar, efterklok och självkritisk, Den där jäkla klumpen i halsen bara växer och jag sover inte. Vaknar och drömmer mardrömmar flera gånger per natt. Inte om exmaken men om allt annat. Det handlar ju inte om honom utan om mig.  Att jag skrämde iväg min riktigt trevliga dejt för att jag inte klarade av någon annan just nu. Att jag inte kan koncentrera mig. Att mina tankar bara mal och mal.

Kan man gå i ide och vakna om ett år eller skjuter man bara upp sorgeåret då?

I vilket fall var skidåkningen jättebra. Jag roade mig med att bli mycket bättre med två dagars skidinstruktör, men nästa gång skall jag ha satsat mycket tid på att träna ben innan jag åker och jag skall ha betydligt bättre pjäxor. Någon som vill följa med till Italien o åka skidor mars 2012? Tyvärr klarar kassan nog inte av en resa i år, jag behöver lägga undan tillPeking

Jag är så trött på att vara så här. Det är 6 månader nu.. nu får det banne mig vara slut på detta

2 comments

  1. Skulle du gå i ide så skulle du bara skjuta upp sorgen, jag vet.
    I bland önskar man att man fick minnesförlust.
    Jag hoppas på att få se kort på dig i backen *fnissar*

    Pöss

Kommentera

