Nytt år

Jag överlevde den 29:onde. Den dagen med.. Jag kanske överlever allt:-) Gick in i mitt grotta, stängde dörren och isolerade mig ett par dagar. Tittade ut på nyårsafton. Fikade med guddöttrarna– min nyårstradition. Sen gick jag på fest i gamla förorten. Fyrverkerier, champagne, 17 gäster, sagolik middag (löjrom, hjortfilé och glasbomb. Skumpa, Riesling och Crianza) och massor av vin. Skuttade glatt omkring på dansgolvet och firade tolvslaget.  Jag var ansvarig för tolvslagsskumpa och cigarrer. Det blev bubbel av enklare karaktär. Till cigarrerna byggde jag en låda att ha på magen. Kan kungen ha kaffeflickor fick jag ju försöka vara cigarrflicka🙂 Rasslade hem i natten, ett besök i förorten som var mycket enklare än förra gången. Jag vänjer mig alltså.

Jag har börjat bli lite arg. Tur att ingen var hemma hos mig idag då jag hade monologgräl med ex maken medans jag högg ner julgranen… Ja han var ju inte där, men julgranen fick tjänstgöra som grälmotståndare…Verkligen terapeutiskt.

Idag fikade jag med en väninna. Vi köpte söndagsExpressen och läste årshoroskop. Stenbocken hade ett grymt horoskop. Högsta ranking på kärlek, mycket bra på karriär o så där när det gäller pengar. Jag nöjer mig så…. Jag skall rama in det o påminna mig om att allt går. I morgon åker jag till Österrike. Skidåkning några dagar, födelsedag o lite middag med med tonårsA

Kommentera

