Statusrapport söndag i soffan

Kom hem i torsdag kväll. Stannade i soffan på fredagen. Snuvig och hostig som behövdes motas bort innan febern attackerade. Tog hand om mig, fram emot kvällen kom vännina U för middag, vin och prat.

Lördagen ägnades åt föreberedelser. Ca 40 hade tackat ja till inflyttningsparty. Några avbokade under dagen pga sjukdom och väder, några extra dök upp. Tror att vi var 35 till slut. Lite bra att alla 70 inte kom- då hade vi nog inte fått plats:-)

Jag serverade lite plockmat- minihamburgare, matmuffins, minipizza, gurka med grönmögelost, macarons och strutar med popcorn. Lina- les macarons gjorde absolut succé. Vi har erbjudande om att leverera till fler ställen:-). Champagne, dry martini, gintonic, Cosmos, buffelgräsvodka o en massa öl bjöds det på. De första kom före 18 – de sista gick efter två. Cocktailmusik och mingel, massor av prat. Det var verkligen trevligt. Nya bekantskaper– en kvinna jag bara träffat en gång och gamla vänner. En som jag inte träffat på 20 år, en annan som vägde 40 kilo mindre än förra gången.

Idag har jag tillbringat dagen i soffan. Välförtjänt

Veckan som kommer skall jag vara hemma. Jobba och träna. Champagne-after work på fredag. Hagabadet på lördag. Middag med tonårsA innan hon sticker på äventyr. Annars blir det en lugn vecka.

Inga större hemprojekt mer än att sätta upp adventsljusstakarna och en förlägningssladd. Fast det klart att jag har lite planer. Catti- får jag hyra in dig för att styla köket? Lina- har du lust att fotografera?

Och så skall jag lära mig att föra över bilder från telefonen så att det blir en och anna illustration…

3 comments

Kommentera

