Paris

Solen skiner över Paris. Igår regnade det och till och med lite hagel men idag visar sig stan från sin bästa sida. Tog morgonpromenaden på Champs Elysee med Triumfbågen i blickfånget.Kom hit igår. Landade på terminal 2G… det var ju halvvägs till Champagne. Världens minsta terminal, ser mer ut som Säve än Charles de Gaulle. Evighet att ta sig in till stan men kom till slut till hotellet i 8 arr. Ligger mellan triumfbågen och Seine. Snabbt iväg till Montmartre där min bäste vän bor. Lite apertif o sen middag med mycket mycket prat.  Tog metron nerer vid Blance, där ligger Moulin Rouge. Jösses… en enorm kö som ville dit. Bara kineser… varför vill man till Moulin Rouge över huvudtaget när man är i Paris… En av livets gåtor.Nu väntar en dag av jobb och förberedelser. Ikväll gemensam middag. Möte onsdag och torsdag. Onsdag kväll blir det guidad tur och middag på Ille de la cité. Fast lunchen idag blir kaffe på Champs Elysee och sen lite shopping- Sephora, Laudree och Kusmi…

3 comments

  1. Åhhh, Sephora!!!! Där köpte jag mammas julklapp 2004. En Lancomeparfym. *minner mig tillbaka till helgen i nov 2004 när jag och maken tog Eurostar från London*
    En minnesvärd helg för Niclas skulle briljera med sin skolfranska (han har tom bott i Paris i 9 månader så jag litade på att han kunde franska) och beställde in kyckling till mig. Fast när jag fick min mat hade kycklingen förvandlats till en 25 cm lång blodkorv med sauerkraut.
    Herregud vad vi skrattade!!!

    Hoppas du har det mysigt! Kram

  2. Åhhh jag är inte alls AVIS på dig som befinner dig i Paris… Usch jag är väääldigt dålig på att ljuga, jag är SÅÅÅÅ avis så jag smäller nästan av =)

    Njut av resan och shoppa lite för mig också!

    Kramar/Anna

Kommentera

