Eat, love, pray

Vilken fantastisk lördag det blev. Dammiddagen med SATC-tema var perfekt. Dukningen var underbar i svart och rosa. Bordsplaceringen rolig. Maten suverän. Drinkarna väldigt goda. Vinet svalt, gott och väldigt lättdrucket. Frågesporten var så rolig. Priset var väldigt gott. Jag skrattade mig igenom ett härlig kväll, som blev en sen natt som blev en tidig morgon. Tur att det var en extra timma för jag var trött och aningens sliten efter att ha sippat (nja… snarare hällt i mig) Cosmos.

Söndagen blev bra och hems. Promenerade till en möbelaffär och hämtade mitt nya soffbord. Träffade mamma, hennes man och Knut. De följde med hem för lunch. Stekte plättar så det osade i hela huset. Skruvade ihop bordet och är väldigt nöjd med resultatet.

Läste ett inlägg ex maken gjort på Facebook och insåg att han har en vardag. En vardag utan mig. Dricker champagne utan mig. Lever ett liv utan mig. Jag skall verkligen försöka ta bort honom som vän men just nu klarar jag inte det. Men jag vill egentligen inte veta vad han gör. Det är en process att få ur honom i livet som bara börjat men som känns så svår. Jag bävar för den dagen jag möter honom på stan med sin nya flickvän. Inte för att jag vet om det finns någon, jag har mina misstankar (de har jag haft ett längre tag men om de stämmer vet jag inte. När jag tänker tillbaka hade jag dem redan före uppbrottet men det kan vara min osäkerhet som spökar) Jag hoppas att det inte är den jag tror att det är men magkänslan säger något annat)

Avslutade kvällen med bio. Julia Roberts i Eat love pray. Vacker film men den kändes inte i hjärat.

Nu skall jag ladda för en vecka med resa till Wien, träning, lunchdate och mikrovågshämtning, Kanske blir det IKEA på fredag. En vecka jag skall försöka överleva för exmaken fyller år på onsdag och har sin bal på lördag- den jag inte är bjuden på (sa hon bittert och med oginhet. Och inte skäms jag för det heller…).

One comment

Kommentera

