Återerövring av verktygslådan

Jag har alltid fixat saker själv. Lagat, renoverat och fixat. Trots att jag läst om fenomenet, skrattat åt det och konstaterat att ”så skall jag ALDRIG bli” så blev jag sambo-handikappad. Jag lämnade alltså makten över verktygslådan till ex maken. När han sa att jag inte kunde måla så slutade jag. När han kunde mer och bättre så gav jag upp att försöka.

Nu har jag tagit makten över verktygslådan igen. Jag målade ett sängbord, renoverade köksbordet och målade det. Jag har satt upp kabelrännor så att det inte finns några lösa sladdar. Jag har fixat dörrhandtag och låsbleck.  Jag har skruvat fast krokar med min lilla ljuvliga borrmaskin. Igår slipade jag ner en list som satt ivägen för sovrumsdörren. Fan va jag är händig!

3 comments

Kommentera

