Lite vardag

En riktigt bra helg har passerat. Det har gått timmar i mellan det att jag tänkt på R och vårt liv. Igår grät jag inte alls- i lördags väldigt lite.

Fredagen började med hantverkare. Fastighetsskötaren ordnade så det inte luktar avlopp i badrummet längre. Målaren var där och hämtade saker som glömts kvar. Tyvärr blev elektrikern sjuk så elinstallationerna blev inte gjorda, det blir ett nytt försök på fredag. Sen kommer tonårs A på frukost. Vi skvallrade om livet, studier, bilköp och brorsan innan hon flög iväg i livet. Vilket skillnad det är på henne nu och för ett år sen. Då var hon en självupptagen tonåring- nu är det en nyfiken och upptäcksvillig ung kvinna. Jag är så lycklig över att jag fått vara med i hennes utveckling. Det var en kalvig 10-åring som jag träffade första gången…

Fredagen fortsatte med lite hemfix, fika med mamma och promenad med Knut. Handlade småsaker till hemmet så jag kunde laga dörrhandtag och spika sladdar. Fredagskvällen tillbringades i soffan och för första gången var jag nöjd, jag låg där i soffan och tyckte livet var lite trevligt.

På lördag morgon kom CWC-klubben på besök. Frukostbrunch dukades fram. Alla hade med sig något så det blev smoothies, pannkakor, ägg, bacon, färskt bröd, pålägg och italienska skorpor. Djupa, kloka och galna samtal . En och annan tår kom men jag vet hur mycket olyckligare jag hade varit utan dem. Jag fick en underbar orkidée och en present som jag bara älskar. Ett väggord med texten nedan.

Funderar om jag skall ha den ovanför sängen men då kanske jag skrämmer alla mina blivande 25-åriga älskare på flykten… (dream on Mia…)

Det blev promenad till stan och så mötte jag upp nästa gäng vänner. Champagne på Soho innan det blev shopping, after shopping på Palace och chipsprovning hemma hos mig. Jag hade köpt 10 sorters chips, fixat protokoll och olika kategorier att bedömma i. En kul aktivitet faktiskt.

Söndagen började lugnt. En väninna kom på fika. Två timmars promenad med hunden i Slottskogen och fika med mamma. Ställde i ordning i skåpet med vaser och i skafferiet så nu börjar jag ha lite koll.

En helg som gav energi och inspriation- Tack

2 comments

Kommentera

