Lägesrapport

I torsdags tapetserade vi klart sovrummet och körde över en del lådor. I fredags kom flyttbilen 0830. 1130 hade vi hämtat soffan hos tapetsören och flyttat in allt i lägenheten. Jag packade upp, skruvade o fixade fram till 18. Sen åkte jag till huset för en sista middag med tonårs A och ex maken. Sov sista natten i Lerum. Vaknade upp, packade kläder och toalettsaker. Kramade om tonårs A och grät. Sen åkte jag från Lerum vid 10-tiden. Grät mig igenom resan till Göteborg. Det var ju inte så här det skulle sluta, det var ju inte så här det skulle bli. Vi skulle ju sitta gamla under ett äppleträd och vara kloka.

Skruvade upp lampor och sänggavel. Vid tvåtiden lämnade exmaken mig för sista gången. Jag stod på balkongen och följde honom med blicken. Klockan tre kom väninnorna lastade med champagne. Många goda skratt och sköna tankar kom genom huvudet.

Söndagen väcktes jag av familjen Å som kom med härlig frukost. De stannade hela dagen, fixade garderobsdörrar och möbelshoppade. Igår hämtade jag några saker jag glömt i Lerum, som de kläder jag använder mest. Handlade lite saker som behövs i lägenhet, konstigt att det alltid saknas något.

Idag började vardagen. Cyklade som en kamakazepikot till jobbet.

Snart kommer bilder på lägeneheten

Kommentera

