Koster

Tillbringade bröllopsdagen på Koster. Tillsammans med maken (ännu inte fd maken. Jag tänker inte skriva under några skillsmässopapper- jag vill inte skiljas. Det får han lösa. Då är det 6 månaders betänketid. Inte för att det gör någon skillnad men för mig är det principiellt viktigt)

Det var på Koster han friade så det var där vi avslutade det. Jag trodde att mitt hjärta skulle stanna när vi slängde i förlovningsringarna i havet på samma ställe där han gick ner på knä för fyra år sen.

Jag hatar honom att han gör så här med mig. Att han gör så här med oss. Att han inte vill fortsätta. Att han inte förstår att jag blir ledsen. Att han säger att jag skall sluta bry mig om vad han gör och bry mig om vad jag gör istället, . Att jag inte har att göra med vilka val han gör. Hur slutar man bry sig om någon som varit en sådan viktig person i mitt liv.

Och ändå så sörjer jag.

Och ändå så tycker jag om honom.

4 comments

  1. Mitt hjärta gör ont när jag läser det du skriver. Det är så tråkigt alltihop. Du kommer ju ut på andra sidan (i Peking eller var det nu var) men det är ett tag dit.

    Fram tills dess ska vi fika, bruncha, dricka vin, skratta och gråta.

    Vi finns här!

  2. Klart att man inte bara kan sluta att bry sig om någon bara sådär plötsligt. Man är ju bara människa för tusan… Dumma karl!

Kommentera

