Lyckohjulsknep

Jag satt i Torekov med väninna och fyra glada chokladälskande barn. Vi pratade om Liseberg och om deras önskan att vinna choklad. Jag sa att jag hade ett hemligt knep, vilket jag alls inte har. Jag brukar aldrig vinna.

Nu när de kom hit till Göteborg på besök så var jag ju tvungen att hitta på något. Man kan ju inte bara lura de stackars barnen:-) De 8-åriga grabbarna hoppade jämfota och ”nu skall vi vinna choklad”. Inte så lite press alltså.

Så vi stod där på rad och det var dags att förklara knepet (det hade tänkts en massa på vägen dit…) Och så här blev resultatet- Först måste man säga hej till tanten bakom disken, Sen måste man blunda när man lägger fram pengarna. Efter det vänder man sig om och håller tummarna tills dess att det tutar. Då får man titta på lyckohjulet. Gissa om vi såg kul ut. Och att alla tittade på tre barn, en trumpen tonåring och en medelålders tant:-) Och gissa om jag var lyckad när vi vann choklad:-)

3 comments

Kommentera

