Lupiner

En av mina absoluta favoriter när det gäller blommor är lupiner. När de blommar är det den vackraste delen av sommaren. Jag gillar färgerna- blå, rosa och vit och att de överlever överallt förutom i vas. Vilda, vackra och svårtämjda.

I helgen som gick fick jag buketten på bilden- lupiner och daggkopor– från en av gästerna.

Helgen var riktigt bra- en kortis after work på fredagen. Lördagen fylld med sociala aktiviteter- frukost hos mamma, lunch med födelsedagsbarnen och middag med vännerna på kvällen. Jag försökte mig på att sanera i trädgården men lördagens väder gjorde att jag fick ge upp. Storm i byarna och ösregn…. jag gav upp och kollade på fotboll istället.

När middagsgästerna kom på kvällen hade maken och jag skjorts och solglasögon på oss. Sommarhits på stereon… nu jäklar skulle det vara sommar oavsett väder. Så i söndags var det betydligt bättre- trädgården fick sig en rejäl omgång av skötsel.

Veckan som vi är inne nu blir lite kort för mig. Redan på torsdag åker jag till Stockholm för helgens festligheter. Igår hämtade jag kjolen jag skall på lördagens middag, nu var den äntligen klar hos sömmerskan.

Kommentera

