Föråldrad

Gårdagen blev effektiv och trevlig. Först till sömmerskan efter jobbet men kjolen behövde ytterligare en översyn innan den blev klar. Sen tillbaka till Lilla Bommen för vin och prat med gamla kollegor. På St Eriksgatan finns en ny krog- någon skylt finns inte men man ser de gröna sofforna lätt. Jättetrevligt ställe men fantastiska sallader och roliga hamburgare. Ett par glas rosé slank ner innan det var dags att åka hem. Storhandling inför studenten och sen hem. Svärföräldrarna kom till oss tidigare på dagen så det blev fika med dem innan det var dags för att sova.Idag skall jag på massage– så skönt. Det behövs för jag har fortfarande ont i min nacke. Vi är ju lyckligt lottade som har en massör på jobbet varje vecka. Annars är det en mötesdag på jobbet men skall inte jobba  hela dagen tänkte jag. Behöver ladda lite energi inför morgondagens aktiviteter.

Appropås morgondagen… jag plockade ner min gamla studentmössa igår. Varifrån kom den där gula gamla saken…. Kan den verkligen vara min? Jag kommer ju ihåg när jag tog studenten och det var en massa gamla människor där med pinsamt gula mössor när vi stod där med våra vita och fina. Och nu är jag en sådan typ själv… gammal och gul alltså:-)

Kommentera

