Bomb

Det är inte var dag det hänger klasar av poliser utanför fönstret. Senast var när banken nedanför mig rånades men å andra sidan missade jag det totalt. Igår hände det igen- Barken Viking blev bombhotad.

Tydligen var det ingen fara för oss för vi blev inte utrymnda, men jag konstaterade att om de verkligen sprängt båten hade jag åtminstone sett det först… Sitter ju i en glasbro där enda utsikt är Barken Viking.  Lite irriterande är ju att jag läste det i GP:s nätupplage före det att företaget gick ut med information…

Idag är det lugnare. Inte en uniform så långt ögat når. Det blev lunch på Barken idag för säkerhets skull. Bäst att passa på när man har kamrater på besök i närheten.

Kommentera

