Slaktad

Igår var jag hos en sömmerska. En av mina vänninor jobbar på Folkuniversitetet och hon tipsade mig att deras huvudlärare i design hade en syateljé på sin fritid. Så sagt och gjort gick jag dit igår. Två problem att lösa- en långklänning till höstens bal. Jag har en hellång gulfärgad långkjol jag brukar har när det är högtidsklädsel men den har hängt med i många år så det är dags att byta ut den.

När jag ändå träffade henne passade jag på att ta med mig den klänning jag gifte mig i. Den har bara hängt i garderoben de senaste 2,5 åren. Jag kommer aldrig använda den. Så istället blir den slaktad. Dert blir en kortare kjol av den som jag skall ha på kalaset den 19 juni. (Nej inte DET kalaset… men vi skall ha släktfest i Stockholm just den 19 juni. Lokalen ligger i Gamla stan med utsikt över slottet. Vi bestämde datum och bokade lokal vid förra släktmötet som var för fem år sen. Gissa om vi blev förvånade att någon annan tänkte ha kalas den dagen*s*)

Kommentera

