Helg… igen

Fredag igen. Ytterligare en vecka som gått i rasande fart. Skönt med en arbetsvecka där mycket har producerats. Jag har jobbat med nästa steg av mitt datasystem, förberett mötet i Dubai och skickat ut skadestatistik till alla ”mina” 70 länder. Och så har jag pratat en hel del med kollegorna i Chile. Ingen  är skadad men alla är naturligtvis chockade. Två kontor är skadade och flera anställda har skadade privatbostäder. Men alla lever!

Idag är det firsördag. Ohh så skönt. Håret skall klippas och slingas. Allt grått skall bli piffigare och inte lika trist. Som extra grädde på moset har jag en frisör som gillar fredagar- det bjuds på afterwork-vin. En himla bra idé tycker jag. Efter det blir det riktig after work med några väninnor. Gothia och ett glas eller två.En helg hemma. Promenader i snön ser jag fram emot. Middag på favoritkrogen ”Hos Pelle” med två favoritväninnor och deras makar. Ser fram emot mat, prat och goda drycker. jag skall försöka ta mig till bibioteket i morgon. Jag har lånat en bok om att lära sig spela piano. en barnbok förvisso men vi har ju ett piano hemma och nu tänkte jag att det var dags för att åtmisntone kunna spela ”Kalle Johansson”…

Trevlig helg. Speciellt grattis till Carma med utökad familj!

Kommentera

