Wien

Nu är arbetsveckan slut. Jag ligger i soffan och zappar. Grannens katt är på besök så hon ligger och kurrar på soffryggen. Drink – äpplemust, calvados och tonic – i glaset och papadoms som snack. En lugn fredag alltså. Maken är på väg till Japan, han skall jobba och åka skidor. Jag är lite avundsjuk- Japan är ett land jag verkligen skulle vilja besöka.

Min resa i veckan gick istället till Wien. Ett möte och en väldigt trevlig middag. Vi var på ett av Wiens äldsta värdhus, troligen från 1477. Gammalt vackert hus och trevlig traditionell mat. Mest känt är stället för att det finns en sång om dem och en gäst- Ach du liebe Augustin.

Nu väntar en trevligt social helg- fika med vänner i morgon. Fest på kvällen. Temat är afterski så man kan väl vänta sig gulash och pjäxdans. Söndag är det konstrunda. Vi skall titta på en utställning med en favoritkonstnär– en norrman som heter Odd Nedrum. Scones och te på Hamngatan hoppas jag det blir. Och en middag med mamma på kvällen.

Nu skall jag skicka ut katten och lägga mig. Dags att börja på ny bok.

Kommentera

