Vilken skitbok

Just nu har jag kommit in i en läsperiod. Under hösten har det varit skralt med läsandet men julen gav ny energi. I julklappshögarna och födelsedagspresenterna låg några böcker vilket också kan ha inspirerat.

Under veckans resa tog jag med en av Katarina Mazetti- ”Mitt himmelska kramdjur”. Mazetti har skrivit ”Grabben i graven brevid” och den var ju helt ok. Titeln på gårdagens bok kanske ha avskrämt eller åtminstone borde den ha gjort det för det var en skitbok. Vanligtvis brukar man ju få en känsla av att författern har en historia att berätta eller har något att förmedla men här saknades det totalt. Ett meningslöst och poänglöst kvasireligiöst dravel utan poäng. En totalt urtråkig historia som inte gav några skratt eller tankar.

Jag lämnade kvar boken på planet. Hoppas de la den i pappersåtervinningen…. Jag skall läsa Barack Ombamas biografi istället.

Kommentera

