Årets julklapp

Nej ingen spikmatta… det som är viktigt för mig är ju hur de ser ut. I år är alla inslagna i grått paper och röda snören med torkade äppleskivor som dekoration. Mitt nya lacksigill kan anas- i år har morfars sigill lämnats över till min kusin och istället har jag stämplat med vapenringen. Juklappsrimmen (tack snälla Lina för all hjälp) är utskrivna i en äppleformad etikett.

Dukningen kommer gå i samma stil- grå duk, grå ljus och röda äpplen. Jag provkörde dukningen i söndags och var så nöjd.  En liten pyramid av röda vackra äpplen i en urna prydde bordet.

I går var städerskan hemma. Vilken lycka att komma hem till ett perfekt skinande hem. Kan man vara kär i sin städerska? Jag tror jag är det:-)

Kommentera

