Hösthelg

Fredagen har satt klorna i mig. Solen skiner och arbetstempot har sjunkit radikalt så här efter lunchen. Det ser ut att bli en strålande hösthelg med sol och sprakande färger.

På schemat står idag en afterworkrunda med väninnorna. Il contro vid hotel Gothia är målet. Det är väl dit ”alla” går så vi får trängas men det är trevligt det med. Maken är på herrmiddag i Skåne. Frack med cape, hög hatt o hela konkarongen. De klär upp sig, äter rotmos och dricker (för) mycket sprit. Det låter faktistkt inte så dumt alls.

I morgon skall jag på stan med mamma. Shoppa lite inför Rom-resan, fika och titta på lördagslediga Göteborgare. Om jag har tur finns det väl en o annan vännina på stan som man kan fika med. Inga planer inför kvällen– maken skall se fotboll och tonårs A skall på fest. Har jag tur blir det en ensam kväll. Lite vin och bra musik- inte dumt alls.

På söndag är det dags för kultur… fast inte så högrtravande som det låter. Vi skall ha pockeetbytardag. Alla som vill kommer med sina lästa pocketböcker och byter med varandra. Vi har gjort det en gång tidigare och det var jättekul. Jag fick med mig böcker hem som jag normalt inte läser och det är ju en härlig utmaning. Te, scones och hemgjorda marmelader serveras- tänkte att det var passande litterär mat;-)

Kommentera

