Grekland

Den sista semesterveckan blev den bästa. Jag bestämde mig för att följa med maken till Grekland. Goda vänner har en segelbåt där och viar medbjudna. Det hade ju varit korkat att tacka nej…joniskaFlyget gick till Parga, båten låg i Lefkas och därifrån gav vi oss av. Vilken vecka det blev. Kanske inte så mycket seglat för vinden var inte den bästa men solen sken, vattnet var underbart och öarna så vackra. 

DSC00448DSC00452

 

 

 

 

 

 

 

 

 Lefkas, Itahka, Kefalonia, Meganisi och Kastos la vi till vid. Naturhamn, små byar eller riktiga marinor. Allt fanns. Hamnarna hette Fiscardo (söt som en karamell), Efimia (inget vidare) och Kioni (trevlig). DSC00445 DSC00446   

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi badade, spanade efter delfiner (såg inga) dök, åt kalamares och tzatziki. Livet kunde inte vara bättre.  Att bada mitt ute på havet efter båten var underbart. Kanske 300 meters djup gav en otrolig känsla. Solskyddsfaktor 50 hjälpte att jag inte brände mig men jag blev faktiskt ovanligt solbrun ändå.DSC00454Jag har ju bott i Grekland tidigare men inte på denna sidan. Joniska öarna var verkligen tilltalande. Jag skall definitivt åka tillbaka

Kommentera

