Kristi himmelsfärd

Jösses så social jag har varit i helgen.

Det började i onsdags. Jag jobbade halvdag (himla bra påfund med halvdagar före röda dagar.) och träffade sen vänninorna för lunch. Vi var på Ritz och satt på deras uteservering. Näsorna mot solen och rosévin i glasen. Det gick snabbt ett par timmar.

Torsdagen var jag hemma. Maken kom hem från Stockholm på eftermiddagen. Jag skruttade omkring hemma och lyckades sy en kudde till min omklädda fåtölj. (det hör verkligen inte till vanligheterna. Symaskinen och jag har aldrig varit vänner om man säger så…) Slog mig i hop med grannen och ordnade middag. Vi grillade och drack vin i solnedgången. Med hjälp av en och annan filt gick det att sitta ute:-)

PicturePå fredagen började vi vår helgturné. Först blev det Orust och på lördagen åkte vi till Onsala. Goda vänner, mat, vin och lite byggjobb. Det är en bra kombo. Lite shopping blev det också. Handlade nya kuddar till soffan när vi passerade Stora Holm men hittade inget på Outleten i Kungsbacka.

Kommentera

