Dublin

En kort tripp till Dublin måndag och tisdag. Måndagen blev resdag men också faktiskt en dag att titta lite på stan. Tisdagen blev mest möte. Dublin är en härlig stad. Jag har varit här några gånger förut men blir lika förtjust varje gång. Visst.. det regnar men sällan träffar man mer trevliga, sympatiska och serviceminded människor än irländarna.

Det bästa med den här resan var hotellet. Jag brukar inte bry mig så mycket men den här gången var det något alldeles speciellt. Ett gammaldags klassikt femstjärnigt hotell. Vi fick ett kanonpris och betalade inte mer än för ett enkelrum på ett Scandichotell i Stockholm (by the way.. Stockholm är oanständigt dyrt när det gäller hotell).

Westbury_Bedroom_Red_Chair_Subpage_LargeVi bodde på Westbury som ligger precis mitt i Dublin. Gångavstånd till allt- Tempelbar, Trinity, Grafton street. Grym personal- de vet vad du vill innan du ens hinner fråga. Vill jag ha en tidning? Behöver jag en taxi. Det allra bästa var när jag kom in på hotellrummet igår kväll- då hade de bäddat upp sängen, satt fram tofflor (på en liten speciell matta som det stod ”Good night” på) och lagt en chokladbit på kudden.. me likie!

Nu väntar en kort arbetsdag i morgon, spinn och sen lunch med vänninorna- lite vin hoppas jag det blir. Kristi himmelsfärdshelgen skall annars bli lugn- en dag hemma, en dag på Orust och en dag på Onsala (det är bra att bjuda bort sig.. då får man middag *s*).

C_Westbury_Marble_Bar_Home_Pagefoton från Westbury’s hemsida

Kommentera

