Grytunderlägg i Köpenhamn

bild1

Söndagsvärdinnan har en stil på hus som jag gillar. Enkelt, inte för mycket saker men med en klassisk lantlig stil. Den  moderna svarta spiskåpan är en favorit. Så himla snyggt med ett avbrott i det vita och så ovanligt att den inte var rostfri.  1800-tals kakelugnen en annan. Det saknar jag i vårt hus. Det skulle funnits en öppen spis eller kakelugn. För att inte tala om fåtöljerna från 50-talet… me likie. Teak och svart skinn i något som ser ut som en dansk 50-tals design.

Hemparty brukar inte riktigt vara min grej- plastburkar, aloa verakrämer eller strumpor… Men nu ser det ut som vi i vår skall ha ett hemparty med designprylar. Helt min tekopp.

Förhoppningsvis kan det kanske bli några butiksbesök i Köpenhamn i helgen. Illum, Bodum eller George Jensen? Tyvärr är ju den danska kronkursen inte speciellt fördelaktig men  man kan ju alltid titta. Det jag mest är ute efter är grytunderlägg. När vi var på påskdagsmiddag hade de så snygga. Matt vitmetall med gummikanter i enkel form. Sådana skulle passa hemma

3 comments

Kommentera

