Christos anexi

Vilken väder vi har haft.  Mesta delen av helgen har tillbringats i trädgården med näsan mot solen. Långfredagens äggpickningstävling var lyckad. 15 vuxna och barn gottade sig åt våren. Vi lekte, grillade korv och drack vin i solen. Hur skönt som helst.

Igår hade vi lunch. Sen satt vi i trädgården med kaffe och påsktårta. Livet kunde vara sämre. Idag åker svärföräldrarna, jag skulle ljuga om jag inte tyckte att det var skönt. Maken och jag skall på middag hos familjen J. Deras hus är alldeles underbart och ligger precis vid havet så jag skall njuta av sol och vatten idag med.pask1Påskbuketten består av 20 dubbla påskliljor hårt knutna precis under blommorna. Så nöjd med min skapelse.

Christos anexi- Jesus är uppstånden. Så hälsar man varandra i Grekland på påsk. Fast det klart – den ortodoxa  påsken är om några veckor.

One comment

Kommentera

