Måndagsmorgon

I lördags var jag på loppis. Det vill säga – jag fyndade inte saker utan jag sålde dem. Vi var fem stycken som hyrt tre bord på Bellevue marknad. Det blir mycket prat och fika med väninnorna men faktiskt en hel del saker sålda. 200 kronor kostar bordet och då får man vara där mellan 10-15 en lördag.

Jag sålde prynadssaker, leksaker och kläder. Till slut hade jag fått ihop 900 kr i vinst, blivit av med nästan alla saker och kände mig så nöjd. Det som blev över gav jag till Stadsmissionen som gillade det de fick.

Man kan inte sluta undra… tänk så mycket fula saker det finns. Konsumtionssamhällets baksida måste vara prynadsfåglar….

3 comments

Kommentera

