Det är tur att det finns champagne och datorer…

…för vad skulle man annars göra när flyget är försenat… Sitter pa JFK och väntar pa avgång. Lite orolig for att jag inte skall hinna min anslutning fran Frankfurt men … det får bli mer champagne då *s*.

New York har varit bra. Det kommer snart bilder.

Jag kom hit i tisdags. Åkte direkt till hotellet. Det var val inte varldens baäta hotell precis, men utsikten var fantastisk. Från min balkong såg jag hela Manhattan-FN skrapan, Chrysler building och hela skylinen. Taxi över floden tog inte mer än 5 minuter sa man skall inte klaga.

Middag med konferensen pa tisdagen. Vi stannade pa hotellet, det blev mycket prat och jag måste medge att jag var trött. Onsdag hade vi möte hela dagen men påkvällen fick vi chans att ta oss in till Manhattan. Vi åkte till Rockerfeller center. Julgranen hade inte kommit upp men skridskoåkarna hade tagit sig ut.

Vi promenerade till Times Sqare och sen ner till restaurangen, Spark’s steakhouse. Vilket ställe… utanfor skjot maffiabossen Gotti ihjal en konkurrent pa 70-talet. Servitörerna sag ut som de jobbade som statister i Sopranos och stekarna var enorma. Det var dyrt men himla trevligt.

Mötet fortsatte till efter lunch i torsdags men sen var det slut. Jag sprang in i en taxi for att ta mig 5th avenue och 58 gatan. 15.00 var det dags for min höjdpunkten guidad tur i Sex and the citys fotspar. Det var den roligaste sightseeingtur jag någonsin varit pa. För en SATC-junkie som jag var det perfekt. Tre och en halvtimma i fullkomlig SATC-koma *heaven*.

 Vi startade vid Plaza- ni vet dar Big har sitt forlovningskalas med Natacha (You found a nice girl Hubble…). Mitt favvoavsnitt av alla- när hon konstaterar att vissa kvinnor inte ar menade att bli tämjda.

Sen åkte vi upp Femte avenyen- förbi Biblioteket där Carrie o Big skulle gift sig. Vidare ut till the Village och till Meat packing district-dar Samantha har sin lägenhet. Cupcakes blev det på ett ställe som varit med i serien. Cosmo pa Scout-Stevens bar. Det slutade vid HBO’s affär men hittade inget kul att köpa med. Nu skall jag se serien igen. Kommer väl att pausa o peka sa fort jag ser något jag känner igen*s*

Idag åkte jag pa besök till vårt kontor langs med Hudson River. Jag och New Yorks kollektivtrafik kom inte överens riktigt. Eller sa var det jag som var förvirrad. Jag lyckades hamna i både Harlem och Bronx men till slut tog jag mig till rätt ställe.

Och nu ar det snart hemresa.

3 comments

  1. Hoppas du hann med din anslutning i Frankfurt, alternativt att champagnen där var väldigt god!

    Hoppas du har haft en trevlig resa, och välkommen hem till Sviiiiden igen!

    Kram J

  2. Åh, vill också åka SATC-tur! Måste varit hur kul som helst!!! Ska nog plöja boxen snart igen, för tredje gången i år. Hehe!

  3. Åh stackaren du verkar ju haft tråkigt…. NOT….. SATC-tur hade inte vart helt fel. Jag få nöja mig med serien. Har börjat titta på den ifrån början. MYSIGT!

    Kram kram

Kommentera

